Egy sonkás szendvicset és egy székhelyszolgáltatót kérek!

Tudom, hogy hizlal és nem egészséges, de imádom a péksütiket! Egyszerűen nem tudok betelni velük! Nem mondom, hogy mindennap csak ilyen dolgokat eszem, de azért elég gyakran. Például nagyon szeretek munka után beülni egy kávézó-pékségbe és egy kávé mellett elmajszolni egy finom croassaint.

Ilyenkor rendszerint olvasni szoktam, de néha pont összefutok egy régi ismerőssel, akivel beszélgetek egy jót. De persze, olyan is előfordul, hogy egyszerűen csak belemélyedek a gondolataimba. Pár hete egy régi osztálytársammal ültem le egy “kávé+sütire”. Nagyjából 10 éve nem találkoztunk már, szóval volt mit behozni. Elmeséltem, hogy az egyetem után hol és hogyan helyezkedtem el. Azt is említettem, hogy bár nem rossz az a munkahely, ahol jelenleg vagyok, de azért nem az igazi. A volt osztálytárs elmesélte, hogy egy darabig ő is alkalmazott volt, de aztán rájött, hogy számára kifizetődőbb, hogyha önálló céget alapít. Nevetve fejtette ki, hogy először azt se tudta, hogyan kezdjen hozzá a dologhoz. Nem akarta elszúrni már az elejét sem a cégalapításnak, ezért úgy döntött, hogy segítséget kér egy profi cégtől. Így hozta össze a sors a szekhelypartner.hu weboldallal.

Jobban jársz, ha van segítség a cégalapításnál…

Mivel a volt osztálytársam budapesti, ezért elsősorban a székhelyszolgáltatás budapest témakör érdekelte. Mint a legtöbben ő is körbekérdezett az ismerősöknél, rokonoknál, hogy tud-e valaki ajánlani egy olyan céget, akiknek a profiljának része a székhelyszolgáltatás budapest városában. Szerencsére az egyik kuzinjának volt egy nyerő tippje: szekhelypartner.hu. Mondta, hogy ő annak idején, amikor a cégét alapította, tőlük kért segítséget a cégalapításnál és a székhelyszolgáltatásnál is, az utóbbit azóta is náluk intézi. Az elmondása szerint maximálisan meg volt elégedve velük. Bármilyen kérdés is merült fel benne, biztos lehetett benne, hogy a szekhelypartner.hu csapatától szakmai választ fog kapni a kérdésére. Maga a cégalapítás egyébként nem annyira bonyolult, hosszadalmas folyamat. A szekhelypartner.hu segítségével pedig még egyszerűbb és gördülékenyebb volt a dolog. Szóval nagyon-nagyon ajánlotta az osztálytársamnak, aki meg is fogadta a tanácsot.

A mese végére kiderült, hogy a székhelyszolgáltatás budapest kérdésre, valóban a szekhelypartner.hu a legjobb megoldás. Az osztálytársam azóta is náluk veszi igénybe a székhelyszolgáltatást. Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy egy székhelyszolgáltatás ennyire fontos lehet. Pedig az osztálytársam szerint igen. Azt mondta, hogy most már el se tudná képzelni nélküle a mindennapjait. Rengeteg terhet levesz a válláról, hogy nem neki kell foglalkoznia a küldeményekkel és egyebekkel. Határozottan tetszett, amit elmesélt, szóval úgy határoztam én is megnézem magamnak a szekhelypartner.hu oldalát.

Alapítsunk céget!

Az osztálytársammal való találkozó után határozottan lelkessé váltam, és be kell, hogy valljam, komolyan elgondolkodtam azon, hogy nekem is bele kellene fognom a cégalapításba. Ami azt illeti a szakmai tapasztalatom meg volt ahhoz, hogy egy saját cég keretein belül foglalkozzam a szakmámmal. Ha pedig a szekhelypartner.hu tényleg olyan nagyszerű, akkor még segítségem is lesz bizonyos dolgok intézésében. Maga a weboldal is tetszett, mert minden fontos információt könnyedén megtaláltam, nem kellett órákon keresztül jobbra-balra kattintgatni.

Megtudtam, hogy van lehetőség a székhelyszolgáltatás budapest és újlengyeli igénybe vételére is. Az utóbbi azért egy klassz dolog, mert Újlengyel IPA-mentes övezetnek számít. És, ahogy az osztálytársam is mondta, nemcsak székhelyszolgáltatással foglalkoznak, hanem cégalapítással és cégmódosítással is. Ez nagyon klassz, mert így egy helyen el lehet intézni ezeket a dolgokat. Ráadásul nem is egy kezdő cégről van szó. Több, mint 13 éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek, ami a székhelyszolgáltatást illeti. Elmondásuk szerint már mindenféle NAV ellenőrzéssel találkoztak, nehéz meglepetést okozni nekik. Naprakészek a székhelyszolgáltatásra vonatkozó hatályos törvények tekintetében, és azoknak megfelelően végzik el a munkájukat.

Ami nagyon szimpatikus volt, hogy külön leírták, hogy nagyon jó kapcsolatban állnak a NAV-val, illetve hogy a fennállásuk óta semmilyen eljárás nem indult ellenük. Ez is azt mutatja, hogy valóban megbízható a szekhelypartner.hu. Mint kiderült, hat alkalommal kapták meg a Dun & Bradstreet elismerésének (ami egy nemzetközi vezető cégminősítő vállalkozás) legmagasabb fokozatát (AA), illetve ezen belül a Gold minősítést is. Ez tulajdonképpen annyit jelent, hogy a Székhelypartnerrel kialakított üzleti kapcsolat alacsony pénzügyi kockázattal jár. Meglepődve olvastam, hogy ezt a tanúsítványt kevesebb, mint 1%-nak sikerült megszerezni a magyar vállalkozások közül.

Székhelyszolgáltatással teljes a kép!

Miután átrágtam magam a szekhelypartner.hu oldalán és közelebbről is megismertem őket, úgy éreztem, hogy valóban megérett az idő arra, hogy saját céget alapítsak. Az is biztos volt, hogy nagy segítségemre lesznek mind az első lépéseknél, mind a későbbiek során. Azért felmerült bennem néhány kérdés, ezért fel is hívtam őket. Mindenre kielégítő választ kaptam, nagyon kedvesek és udvariasak voltak. Persze, még rengeteg teendő volt a cégalapítással kapcsolatban.

A Székhelypartnernél mindennel tisztában voltak, amit tudni kellett ahhoz, hogy valaki 2023-ban céget alapítson. Szerencsére nem túl gyakran és nem túl sok mindent változtatnak a cégalapítással kapcsolatban. De azért jobb a békesség, inkább forduljunk olyanokhoz, akik rutinosan foglalkoznak ezzel. Az mondjuk plusz könnyebbség volt, hogy a székhelyszolgáltatás budapesten elérhető a Székhelypartnernél.

Szükség volt némi időre mire mindent elrendeztem, pár héttel azután, hogy beszélgettem az osztálytársammal a szekhelypartner.hu-ról, készen álltam arra, hogy saját céget alapítsak. Természetesen, ehhez igénybe vettem a Székhelypartner cégalapítás szolgáltatását. Ahogy várható volt, minden simán ment, mint a karikacsapás. Előtte persze megtettem az előkészületekkel kapcsolatos lépéseket. Vagyis kerestem egy könyvelőt, akivel olyan dolgokat tisztáztunk le, mint az ügyvezető kiléte és a járulékok, amiket utána kell fizetni.

Alaposan át kellett gondolni, hogy milyen cégformát válasszak, mert azért az nem mindegy. Meg kellett beszélnem az ügyvédemmel az “Adózási nyilatkozatot”, illetve hogy az adózási módok közül, milyen opció mellett érdemes dönteni. Ezeken kívül még volt jó néhány kisebb-nagyobb dolog, amit ki kellett találni (például cégnév és tevékenységi kör), vagy meg kellett vitatni a megfelelő szakemberrel. De a Székhelypartner kollégái mindenben segítettek, így zökkenőmentesen lezajlott a cégalapítás. Mivel a székhelyszolgáltatást is náluk vettem igénybe ezért nem volt gondom arra sem.

Kezdődhet a munka!

Volt néhány elintéznivaló a cégalapítás után is, például bankszámlát kellett nyitnom 8 napon belül, és ide kellett kerülnie a törzstőkének. Be kellett jelentkezni a Kereskedelmi és Iparkamarához is (ezzel együtt befizetésre került a kamarai tagdíj is), és ezt 5 napon belül. Természetesen, a NAV-hoz is be kellett jelentkezni, erre 15 nap állt rendelkezésre. Azonban a helyi önkormányzatnál már nem volt szükség bejelentkezni a helyi adók osztályán. Alig hittem el, hogy ezek után már hozzá is kezdhettem ahhoz, ami igazán fontos: sikerre vinni a saját vállalkozásomat!

Ha Te is gondolkodsz cégalapításban, akkor nagyon ajánlom a Székhelypartnert, mert ők a legjobbak! Biztos nem fogsz bennük csalódni!